Index» » » » » » » » » » » » Parah! 3 Adik Beradik di kurung Ayah Tiri Selama 2 Tahun

Parah! 3 Adik Beradik di kurung Ayah Tiri Selama 2 Tahun

Rabu, 18 Desember 2013

27 Nov 2013 
 
 Ilustrasi
Arizona - Tiga remaja adik beradik di Amerika Syarikat berhasil diselamatkan setelah menjadi mangsa penyekapan selama 2 tahun. Ketiga remaja perempuan ini disekap oleh ayah tiri mereka di dalam sebuah rumah di Arizona.

Polis  setempat menyatakan, ketiga mangsa berusia 12 tahun, 13 tahun dan 17 tahun. Mereka diselamatkan setelah dua magsa termuda berhasil meloloskan diri dari rumah dan meminta bantuan tetangga mereka.

Mereka menghubungi polis   dan ketika polis  memeriksa rumah tersebut, ditemukan seorang mangsa lainnya yang berusia 17 tahun di dalam rumah. Kepada polis , mangsa mengaku   bahawa ayah tiri mereka pernah mengancam akan membunuh mereka dengan pisau.

Dua mangsa termuda juga mengaku mereka telah disekap di dalam rumah tersebut selama 2 tahun dan sama sekali tidak pernah melihat kakak perempuan mereka sejak itu. Ketiga mangsa ditemui dengan keadaan kekurangan gizi dan kondisi tubuh dekil.

Kapten polis  dari Polis Tucson, Michael Gillooly mengatakan bahawa ketiga mangsa tidak mandi selama 6 bulan terakhir. "Mereka hidup dalam keadaan kotor," ucap Gillooly dalam konferensi pers kepada media setempat, seperti dilansir Fox News, Rabu (27/11/2013).

Dua mangsa termuda ditempatkan di dalam kamar terpisah dengan kakak perempuan mereka. Sehingga selama dua tahun penyekapan, mereka sama sekali tidak pernah bertemu.

Kepada polis , para mangsa juga menyatakan bahawa mereka hanya diberi makan sehari sekali. Selama disekap, mereka sama sekali tidak pernah keluar rumah
 sumber:detikNews



Tidak ada komentar:

Posting Komentar